tirsdag 9. november 2010

Når dataen ikke vil!

Vel, jeg skulle legge til et vinterbilde, men det ville ikke bloggen.
Nok en gang lærer man at man skal ikke alltid stole blindt på datamaskinen. Hvor mange ganger han man ikke måtte improvisere i en time, for at datamaskinen ikke funker slik den skal? Det er mye positivt med bruk av datamaskin i klasserommet, men streiker den, har du ingenting å falle tilbake på. Når man bruker boka, kan det liksom ikke gå galt. Men til tross for dette, velger jeg datamaskin i undervisning. Får bare satse på at datamaskinen oppfører seg bra når man virkelig trenger det :P

2 kommentarer:

  1. Ja, man er sårbar når man skal bruke IKT plattformer i undervisningen. Oppdaget det sist gang jeg skulle holde kurs - plutselig hevdet Itunes at den ikke fant 600 sanger. Har jeg vært avhengig av PCen i det daglige tror jeg at jeg hadde hatt en ekstra miniPC med meg, slik at jeg aldri endte opp i en situasjon hvor jeg ikke fikk utført arbeidet mitt som planlagt.
    Har du lagret presentasjonen din på ei minnepenn er du også kommet langt - det er ofte andre PCer tilgjengelig, men da er det viktig å lagre i et format som andre kan lese.

    SvarSlett
  2. D e så trasig når det ikke virke som det skal! Du fikk mæ til å minnes det, og kan lese om det her: http://annkasskole.blogspot.com/2010/11/streiker.html

    SvarSlett